Publikationen der DHBW Karlsruhe
2024
-
(2024) : Voting beyond borders: A pilot study investigating preferences and trade-offs in remote voting among the Albanian electorate In: Ubacht, Jolien; Crompvoets, Joep; Csáki, Csaba; Danneels, Lieselot; Janssen, Marijn; Rohde Johannessen, Marius; Lampoltshammer, Thomas; Lee, Habin; Hofmann, Sara; Parycek, Peter; Pereira, Gabriela Viale; Schwabe, Gerhard; Susha, Iryna; Tambouris, Efthimios; Zuiderwijk, Anneke (Hg.): Proceedings of Ongoing Research, Practitioners, Posters, Workshops, and Projects of the International Conference EGOV-CeDEM-ePart 2024, paper16: International Conference EGOV-CeDEM-ePart 2024: Ghent/Leuven, Belgium: September 1-5, 2024. Ghent University and KU Leuven, Ghent/Leuven, Belgium: Aachen: RWTH Aachen (CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org)). Online verfügbar unter https://ceur-ws.org/Vol-3737/paper16.pdf
-
(2024) : Revision der IEC 61000-4-7 (Oberschwingungsmessgeräte) mit besonderer Beachtung des Einflusses der Länge des FFT-Messfensters In: Garbe, Heyno: Proceedings EMV Kongress 2024: Internationale Fachmesse und Kongress für Elektromagnetische Verträglichkeit.: Köln: 12.-14.03.2024: Aachen: Apprimus, S. 137-144
-
(2024) : The State of Skills: A Global View from Burning Glass Institute and Wiley In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 509-512
-
(2024) : Towards a Future Skills Framework for Higher Education In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 21-60
-
(2024): Verbesserung der Strategien für digital gestütztes Lernen und Lehren in der Hochschulbildung durch institutionelle DELT-Self-Assessments. Ergebnisse des Projekts DIGI-HE. In: die hochschullehre. Interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre. 10 (22/2024). DOI: 10.3278/HSL2422W
-
(2024) : Future Skills. Eine kritische Bestandsaufnahme In: Koch, Henning; Schneider, Claudia; Ulrike Wilke (Hg.): Future Skills lehren und lernen: Schlaglichter aus Hochschule, Schule und Weiterbildung: Essen, S. 348-379. Online verfügbar unter https://www.stifterverband.org/sites/default/files/2024-10/future_skills_lehren_und_lernen.pdf
-
(2024) : May the Code Be with You: The 42 Learning Model in Germany In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education)
-
(2024) : “I’ve Learnt Everything I Know from the World.” In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 75-92
-
(2024) : “If You Really Want to Change the World, the Smartest Way to do so is Through Education” In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education)
-
(2024) : AIComp - A Future Skills approach for preparing students for a world influenced and shaped by AI In: St. Pölten University of Applied Sciences: Proceedings IAFeS NETTIES Conference 2024: IAFeS Stronger Together? Shaping Higher Education, Research and Innovation with and for Artificial Intelligence: 21st IAFeS NETTIES Conference (Network Entities): St. Pölten, Austria: May 21 – 23, 2024. ΙAFeS – International Association for eScience in collaboration with European University E³UDRES²
-
(2024) : Building a Creative Ecosystem of Intentional Serendipity In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 161-173
-
(2024) : Creating the University of the Future: A Global Panorama on Future Skills In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 3-20
-
(2024) : Studierendenprojekt: Anwendungs- potenziale für Rezyklate aus flexiblen Getränkeverpackungen. Netzwerkseminar DHBW Karlsruhe – Capri Sun GmbH – KIT In: Klärle, Martina; Küstermann, Roland (Hg.): Bridging the Gap: Innovationstransfer für Studium und Praxis: DHBW Forschungstag 2024: Karlsruhe: 3.-4. Juli 2024. Duale Hochschule Baden-Württemberg, S. 171-172
-
(2024) : Teaching in the Age of Technology:. Towards a Teaching Framework for Digital Work-Based Learning In: Duart, Josep M.; Trepulė, Elena (Hg.): Ubiquity Proceedings: Learning in the Age of AI: Towards Imaginative Futures Gabija Morozovienė: EDEN 2024 Annual Conference: University of Graz, Austria: 16–18 June 2024. EDEN Digital Learning Europe: Tallinn, Estonia: Ubiquity Press, S. 102-103
-
(2024) : The Practice of Future Skills Learning: An Assessment of Approaches, Conditions and Success Factors In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 61-71
-
(2024) : Brücken bauen für die Zukunft. Wie DIRK Dual Future Skills ins duale Studium integriert In: Koch, Henning; Schneider, Claudia; Ulrike Wilke (Hg.): Future Skills lehren und lernen: Schlaglichter aus Hochschule, Schule und Weiterbildung: Essen, S. 164-176
-
(2024) : The Adaptation Mechanism of Chameleon - A Comprehensive Adaptive Middleware for Mixed-Critical Cyber-Physical Networks In: IEEE: ISORC 2024: 27th IEEE International Symposium on Real-Time Distributed Computing: Tunis, Tunisia: May 22-25, 2024, S. 1-10
-
(2024) : Assessment of Future Skills Learning: Changing Futures in Higher Education In: Ehlers, Ulf-Daniel; Eigbrecht, Laura (Hg.): Creating the University of the Future: A Global View on Future Skills and Future Higher Education: Wiesbaden: Springer VS (Zukunft der Hochschulbildung - Future Higher Education), S. 421-436
-
(2024) : Theorie-Praxis-Verzahnung im dualen Studium theoretisch und praktisch gestalten. Forschungsbasierte Ansätze zur Verbesserung der Verzahnung von Theorie und Praxis in dualen Studiengängen In: Klärle, Martina; Küstermann, Roland (Hg.): Bridging the Gap: Innovationstransfer für Studium und Praxis: DHBW Forschungstag 2024: Karlsruhe: 3.-4. Juli 2024. Duale Hochschule Baden-Württemberg, S. 26-29
-
(2024) : (Digitale) Potenziale für die Verzahnung von Theorie und Praxis In: Klärle, Martina; Küstermann, Roland (Hg.): Bridging the Gap: Innovationstransfer für Studium und Praxis: DHBW Forschungstag 2024: Karlsruhe: 3.-4. Juli 2024. Duale Hochschule Baden-Württemberg, S. 178-179
-
(2024) : Education Support für E-Portfolios an der DHBW. Herausforderungen und Lösungsansätze für die Implementierung In: Hufnagel, Julia; Ternes, Doris; Schnekenburger, Carsten (Hg.): Band 7: Digitale Lehre an der DHBW – The New Normal?, 7: Heilbronn (Schriftenreihe #DUAL), S. 157-174. Online verfügbar unter https://www.zhl.dhbw.de/fileadmin/user_upload/CAS-ZHL/Hochschuldidaktik/Schriftenreihe_DUAL/DHBW_ZHL_Band_7__online.pdf
-
(2024) : Mit DigikoS den Erwerb von Selbst- lernkompetenz bei Studierenden in Lehrveranstaltungen fördern. Unterstützungsangebote für Lehrende, um Studierende bei der Bearbeitung der Selbstreflexionsinstrumente zur Motivation und zum Lernverhalten im Selbststudium zu begleiten In: Klärle, Martina; Küstermann, Roland (Hg.): Bridging the Gap: Innovationstransfer für Studium und Praxis: DHBW Forschungstag 2024: Karlsruhe: 3.-4. Juli 2024. Duale Hochschule Baden-Württemberg, S. 10-13