Publikationen der DHBW Karlsruhe
2014
2013
-
(2013): Bilanzrecht kompakt. Bilanzierung nach HGB mit Hinweisen zum Steuerrecht. Freiburg: Haufe-Lexware GmbH & Co. KG (Haufe Fachbuch). Online verfügbar unter https://www.wiso-net.de/document/HAUF,AHAU__9783648032305367
Abstract: Beim Jahresabschluss gibt es noch immer wieder Fragen und Probleme, die Unternehmen verunsichern. Dieses Buch erläutert kompakt die Bilanzierungs- und Bewertungsvorschriften nach HGB (BilMoG) und gibt wichtige Hinweise zum Steuerrecht. Ihr hilfreicher Begleiter mit zahlreichen Tipps, um Fallstricke zu vermeiden.
INHALTE:
- Die neuen Regelungen des Bilanzierungsrechts im Überblick.
- Alles zu ungeklärten Fragen und gerichtlichen Streitfällen.
- Wichtiges zum Thema "umgekehrte Maßgeblichkeit" und den Konsequenzen für die Steuererklärung.
MIT ARBEITSHILFEN ONLINE:
- Alle für die Bilanzierung wichtigen Gesetze, wie HGB, Körperschaftsteuergesetz, Einkommensteuergesetz etc.
- Checklisten zur Bilanzierung -
(2013) : A non-experts user interface for obtaining automatic diagnostic spelling evaluations for learners of the German writing system Communication Association, Lyon, France, August 25-29, 2013 In: Bimbot, Frédéric; Crisara, Christophe; Fougeron, Cécile; Gravier, Guillaume; Lamel, Lori; Pellegrino, François; Perrier, Pascal (Hg.): INTERSPEECH 2013, 14th Annual Conference of the International Speech Communication Association, Lyon, France, August 25-29, 2013: ISCA, S. 1879-1881. Online verfügbar unter http://www.isca-speech.org/archive/interspeech_2013/i13_1879.html
-
(2013) : Understanding the Challenges of Introducing Self-driven Blended Learning in a Restrictive Ecosystem - Step 1 for Change Management: Understanding Student Motivation Computer Supported Education, Aachen, Germany, 6-8 May, 2013 In: Foley, Owen; Restivo, Maria Teresa; Uhomoibhi, J. O.; Helfert, Markus (Hg.): CSEDU 2013 - Proceedings of the 5th International Conference on Computer Supported Education, Aachen, Germany, 6-8 May, 2013: SciTePress, S. 311-320. Online verfügbar unter http://dx.doi.org/10.5220/0004381403110320
-
(2013) : Understanding the Challenges of Introducing Self-driven Blended Learning in a Restrictive Ecosystem - Step 1: Understanding Student Motivation In: Foley, Owen; Restivo, Maria Teresa; Uhomoibhi, J. O.; Helfert, Markus (Hg.): CSEDU 2013 - Proceedings of the 5th International Conference on Computer Supported Education, Aachen, Germany, 6-8 May, 2013: SciTePress, S. 311-320. Online verfügbar unter http://dx.doi.org/10.5220/0004381403110320
-
(2013): Changing epidemiology of hepatitis B and migration--a comparison of six Northern and North-Western European countries. In: The European Journal of Public Health (Eur J Publ Health) 23 (4), S. 642-647. DOI: 10.1093/eurpub/cks067
DOI: https://doi.org/10.1093/eurpub/cks067 Abstract: BACKGROUND Increased migration volume and different Hepatitis B prevalence between immigration and emigration countries have changed the Hepatitis B virus (HBV) epidemiology considerably in Northern and North-Western European migrants-receiving countries. Due to the difference in migration status monitoring, the HBV infection data on migrants are not easily comparable among those countries. The study aims were: to compare the migration status indicators used by the national surveillance system in six Northern and North-Western European countries (the Netherlands, Germany, Finland, Denmark, Sweden and the UK); to determine the impact of the migration status on HBV infection by comparing the available data on prevalence and transmission routes of Hepatitis B in the migration and the general population in the six countries; to recommend sensible indicators and pertinent measures for HBV infection surveillance and control in the region. METHODS Literature review, statistical data analysis on migration and HBV infection in the six countries; expert interviews to identify migration status indicators used in national surveillance systems. RESULTS Evident differences were found between the migration and the general population in Hepatitis B prevalence and transmission routes in the six countries. Migration status is monitored differently in six surveillance systems; immigrants from high/intermediate Hepatitis B endemic countries constitute a substantial proportion of HBsAg(+) and chronic cases in all six countries. CONCLUSIONS International migration has an obvious impact on Hepatitis B prevalence in the six countries. It is important to include common migration status indicators and to collect comparable data for HBV infection surveillance in different notification systems.
-
(2013) : Mathematik-Studienvorbereitung im Selbststudium: Didaktische Aspekte des Selbst-Assessment In: HD MINT: Tagungsband zum 1. HDMINT Symposium 2013, S. 138-143. Online verfügbar unter https://www.hd-mint.de/wp-content/uploads/2013/12/2013-11-28_HDMINT_2013_Tagungsband_inkl.ISSN_.pdf
-
(2013): (e-)Brückenkurse Mathematik. Potentiale, Probleme, technische Aspekte 90-Minuten Workshop (Open Space). Optes Teilprojekte 1 und 3, Propädeutik und eAssessment. In: 12. Internationale ILIAS-Konferenz. Online verfügbar unter http://www.optes.de/ilias.php?ref_id=117&page=Pr%C3%A4sentationen_Fachkonferenzen_optes&wpg_id=30&cmd=downloadFile&cmdClass=ilwikipagegui&cmdNode=hz:i9:id&baseClass=ilwikihandlergui&file_id=il__file_2253
-
(2013): Beyond Open Educational Resources. Shifting Focus to Open Educational Practices. In: OPAL Report 2011. Online verfügbar unter https://oerknowledgecloud.org/sites/oerknowledgecloud.org/files/OPAL2011.pdf
-
(2013) : Evaluation as Quality Methodology for (E-) Learning in Europe In: EFQUEL: IMPROVING QUALITY OF VOCATIONAL TRAINING – TOOLS, FRAMEWORKS AND CURRENT PRACTICES. Unter Mitarbeit von Anne-Christin Tannhauser und Sandra Feliciano. Online verfügbar unter https://www.researchgate.net/publication/260423468_Evaluation_as_Quality_Methodology_for_E-_Learning_in_Europe
-
(2013) : Higher education Quality as an organisational Culture In: Szücs, András; Tait, Alan; Vidal, Martine; Bernath, Ulrich (Hg.): Distance and E-learning in Transition: Learning Innovation, Technology and Social Challenges: London: Wiley (ISTE)
-
(2013) : Qualitätssicherung im E-Learning. Veränderungen durch derzeitige Technologien und Konzepte In: Ebner, Martin; Schön, Sandra (Hg.): Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien: 2. Aufl.: Berlin: Epubli, S. 301-310. Online verfügbar unter https://www.pedocs.de/volltexte/2013/8355/pdf/L3T_2013_Ehlers, Ulf-Daniel_Qualitaetssicherung.pdf
-
(2013) : Zwei Seiten des Online-Lernens in mathematischen Grundlagenveranstaltungen. Unterstützung Lehrender und Betreuung Studierender im Selbststudium In: HD MINT: Tagungsband zum 1. HDMINT Symposium 2013: Nürnberg, S. 177-183. Online verfügbar unter https://www.hd-mint.de/wp-content/uploads/2013/12/2013-11-28_HDMINT_2013_Tagungsband_inkl.ISSN_.pdf