Publikationen der DHBW Karlsruhe
2005
-
(2005) : Evolution of Petrinet Modeled Knowledge Intensive Processes In: Kaschek, Roland; Mayr, Heinrich C.; Liddle, Stephen (Hg.): Information Systems Technology and its Applications: GI-Edition Lecture Notes in Informatics: Vol. P-63: Bonn: Bonner Koellen Verlag, S. 200-203
-
(2005) : A Genetic Algorithm Approach to Self-Organizing Knowledge Intensive Processes In: Tochtermann, Klaus; Maurer, Hermann (Hg.): Proceedings of the 5th International Conference on Knowledge Management: 5th International Conference on Knowledge Management: Graz, Austria: J.UCS, S. 357-364
-
(2005) : Rotation in ball joints – a solution for the Codeman paradoxon (Vortarg), Euler is not really what the clinician wants Biomechanics of the lower limb in health desease and rehabilitation (Poster) In: European Society for Movement Analysis in Adults and Children: ESMAC 2005: Barcelona 2005: Barcelona, Spain: 15/09/2005 to 17/09/2005
-
(2005) : SimWiz3D - visualising biochemical simulation results In: Moore, Chris; Clapworthy, Gordon (Hg.): Proceedings. Third International Conference on Medical Information Visualisation: Third International Conference on Medical Information Visualisation--BioMedical Visualisation: London, UK: 05-07 July 2005. IEEE: Los Alamitos, CA: Los Vaqueros Circle
2004
-
(2004) : Bildungscontrolling im E-Learning: Eine Einführung In: Ehlers, Ulf-Daniel; Schenkel, Peter (Hg.): Bildungscontrolling im E-Learning. Bildungscontrolling im E-Learning. Erfolgreiche Strategien und Erfahrungen jenseits des RoI: Heidelberg: Springer Verlag
-
(2004) : Bildungscontrolling, individuelles Bildungsmanagement und E-Portfolios In: Ehlers, Ulf-Daniel; Schenkel, Peter (Hg.): Bildungscontrolling im E-Learning. Bildungscontrolling im E-Learning. Erfolgreiche Strategien und Erfahrungen jenseits des RoI: Heidelberg: Springer Verlag, S. 153-164
-
(2004) : Quality in E-Learning From a Learner’s Perspective In: Bernath, Ulrich; Szűcs, András (Hg.): Supporting the learner in distance education and e-learning: Proceedings of the third EDEN Research Workshop,: March 4 - 6, 2004. European Distance and E-Learning Network; Carl von Ossietzky University of Oldenburg, Germany: Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Univ, S. 130-137. Online verfügbar unter http://www.eurodl.org/materials/contrib/2004/Online_Master_COPs.pdf
-
(2004) : Erfolgsfaktoren für E-Learning: Die Sicht der Lernenden und mediendidaktische Konsequenzen In: Tergan, Sigmar-Olaf; Schenkel, Peter (Hg.): Was macht E-Learning erfolgreich?: Grundlagen und Instrumente der Qualitätsbeurteilung: Berlin, Heidelberg: Springer, S. 30-49
-
(2004) : The European Quality Observatory Enhancing Quality for Tomorrow’s Learners In: Bernath, Ulrich; Szűcs, András (Hg.): Supporting the learner in distance education and e-learning: Proceedings of the third EDEN Research Workshop,: March 4 - 6, 2004. European Distance and E-Learning Network; Carl von Ossietzky University of Oldenburg, Germany: Oldenburg: Bibliotheks- und Informationssystem der Univ, S. 138-145. Online verfügbar unter http://www.c3l.uni-oldenburg.de/publikationen/eden.pdf
-
(2004) : Heterogenität als Herausforderung erziehungswissenschaftlicher Qualitätsforschung. Partizipative Qualitätsentwicklung im E-Learning In: Bos, Wilfried; Lankes, Eva-Maria (Hg.): Heterogenität: Eine Herausforderung an die empirische Bildungsforschung: Münster: Waxmann
-
(2004) : Von der Konjunktur des E-Learners In: Zinke, Gert; Härtel, Michael (Hg.): E-Learning: Qualität und Nutzerakzeptanz sichern: Beiträge zur Planung, Umsetzung und Evaluation multimedialer und netzgestützter Anwendungen: Bielefeld; Bonn: Bertelsmann Verlag, Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB) (Schriftenreihe des Bundesinstituts für Berufsbildung; Der Generalsekretär)